Wat doet het Sociaal Planbureau Groningen?

Het Sociaal Planbureau Groningen volgt trends en ontwikkelingen binnen het sociale domein. Het planbureau ondersteunt lokale beleidsontwikkelingen in de Groninger gemeenten en de provincie Groningen. Daarnaast levert ze sturingsinformatie aan de verschillende bestuurlijk verantwoordelijken in Groningen. Ook brengt het Sociaal Planbureau Groningen interessante en relevante onderzoeksresultaten onder de aandacht van een breed publiek. Hoe ze dit doet staat beschreven onder werkwijze.

Onze drie belangrijkste functies zijn:
1. Het verzamelen en ontsluiten van gegevens
2. Het geven van (beleidsrelevante) informatie
3. Makelaarsfunctie

Het Sociaal Planbureau bedient een breed publiek, namelijk van bestuurders, beleidsmakers, gemeenteraadsleden, statenleden, maatschappelijke organisaties, bedrijven en niet te vergeten burgers van de provincie Groningen. Al deze partijen kunnen vrij gebruik maken van de informatie die via deze website beschikbaar wordt gesteld (natuurlijk onder vermelding van de juiste bronnen). De makelaarsfunctie is specifiek bedoeld als ondersteuning voor gemeentelijke en provinciale beleidsmakers.

Vragen?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden die het Sociaal Planbureau Groningen u biedt? Neem dan contact met ons op via de contactpagina (rechtsboven in het hoofdmenu), of via 050-5770101, of via info@planbureaugroningen.nl.

U kunt contact opnemen met het Sociaal Planbureau Groningen als u:
- ondersteuning wilt bij de interpretatie en analyse van gegevens
- advies wenst over een trendontwikkeling
- rapportages wilt over cijfers, bijvoorbeeld in de vorm van factsheets
- gegevens niet kunt vinden
- een onderzoek wilt laten uitvoeren
- een gemeentelijk panel wilt laten opzetten
- informatie heeft voor het Sociaal Planbureau Groningen
- andere vragen heeft
 
 
 
 
 
Delen via social media